Już po raz piąty studenci z zagranicy uczestniczący w projekcie kształcenia na odległość Distance Learning Management Studies odebrali dyplomy. Uroczysta Gala zakończenia studiów odbyła się 21 lipca br. w Auli Wyższej Szkoły Humanitas. Po jej zakończeniu absolwenci wspólnie świętowali w Letniej Strefie Humanitas.
Galę rozpoczęło przemówienie Rektora - prof. WSH, dra hab. Michała Kaczmarczyka. –Kończą Państwo dzisiaj bardzo ważny, jeśli nie najważniejszy okres swojego, nie tylko akademickiego życia. Odbierają Państwo dyplom ukończenia studiów w Wyższej Szkole Humanitas. Podsumujemy dzisiaj ten etap, który Państwo bardzo niedawno, razem z nami rozpoczęli. Mam nadzieję, że podsumowujemy go pełni nie tylko satysfakcji z tego, że ta droga już za nami, ale również pełni wiary w to, co przed nami – podkreślił rektor, który życzył absolwentom, aby uzyskany dyplom stał się narzędziem, które pozwoli spełniać im marzenia.
Studenci otrzymali dyplomy z rąk Dziekan WSH, prof. Marii Zrałek, która pogratulowała wszystkim absolwentom i zaznaczyła, że studia w wybranej przez nich formule wymagają ogromnej pracy własnej. Gratulacje i życzenia przekazał również dyrektor Instytutu Polsko-Ukraińskiej Współpracy prof. Yuri Karyagin.
Podczas Gali zostały przyznane dwa wyróżnienia specjalne za bardzo dobry wynik egzaminu dyplomowego, które w tym roku trafiły do Svetlany Umarkanovej, studentki z Rosji oraz Iryny Atamas, studentki z Ukrainy. Wyróżnienia wręczyła prodziekan ds. współpracy z zagranicą, mgr Maja Chyży-Dudek.
Tradycją stało się, że po części oficjalnej absolwenci składają wpisy w księdze pamiątkowej swojego rocznika, a następnie spod gmachu uczelni wypuszczonych zostaje kilkadziesiąt kolorowych balonów. Na zakończenie wydarzenia absolwenci zostali zaproszeni na grilla zorganizowanego w Letniej Strefie Humanitas.
Wyższa Szkoła Humanitas od roku akademickiego 2012/2013 z sukcesem kształci studentów z Europy Wschodniej w ramach innowacyjnego programu kształcenia na odległość, Distance Learning. Dzięki nowatorskiej inicjatywie oferta nauczania została dostosowana do indywidualnych potrzeb studentów z zagranicy, którzy nie mogą regularnie uczestniczyć w tradycyjnych zajęciach.